Köpvillkor
Beställning
När du slutför en beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, faktureringsadress och leveransadress.
Om du upptäcker fel i orderbekräftelsen, kontakta oss omedelbart via e-post på support@creovia3d.se.
Leverans
Våra normala leveranstider är 1–3 arbetsdagar inom Sverige. Observera att beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande arbetsdag.
Förseningar kan ibland uppstå på grund av hög belastning hos transportör. Detta ligger utanför vår kontroll och vi ber om förståelse för detta.
Om leveransen blir försenad (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss gärna på support@creovia3d.se.
Priser
Alla priser i webbutiken anges i SEK och inkluderar 25 % moms.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar orsakade av leverantörsändringar, tryckfel eller felaktig information.
Ångerrätt
Vid köp av varor via vår webbplats har du som kund en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar, räknat från den dag du mottar din beställning.
Vid utnyttjande av ångerrätten gäller följande:
-
Du måste meddela oss att du vill ångra köpet. Meddelandet skickas till support@creovia3d.se och ska innehålla namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor returen gäller.
-
Varorna ska returneras inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ångerrätten.
-
Du står själv för returfrakten. Varan ska skickas tillbaka i samma skick som när du mottog den, samt i originalförpackning.
-
Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen om varan är använd eller skadad.
Ångerrätten gäller inte för:
-
Varor som av hälso- eller hygienskäl är plomberade och där plomberingen brutits.
-
Specialtillverkade produkter med personlig utformning.
-
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen samtyckt till att ångerrätten bortfaller.
Reklamation och klagomål
Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas. Om en vara ändå är defekt eller felaktig vid leverans, åtar vi oss att åtgärda felet utan extra kostnad, i enlighet med gällande konsumentlagstiftning.
Reklamation ska ske snarast efter att felet upptäckts och alltid godkännas av oss innan retur.
Så här reklamerar du:
Skicka ett mejl till support@creovia3d.se med ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt en beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller ersätta varan med en likvärdig, återbetalar vi dig enligt konsumentlagstiftningen. Vid godkända reklamationer står vi för returfrakten.
Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi är inte heller ansvariga för förseningar eller fel som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom strejk, naturkatastrofer eller störningar hos leverantör.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och slutförsäljning. Vi kan inte garantera att bilder alltid exakt återger produkternas utseende, då färgskillnader kan förekomma beroende på skärm och ljusförhållanden.
Cookies
I enlighet med lagen om elektronisk kommunikation informeras du som besökare om att vi använder cookies. Du kan ställa in din webbläsare för att blockera cookies, men det kan påverka funktionaliteten på vår webbplats.
Personuppgifter
När du handlar hos Creovia3D godkänner du vår integritetspolicy och behandling av dina personuppgifter. Vi behandlar endast de uppgifter som är nödvändiga för att hantera din beställning.
Ändringar i köpvillkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera eller ändra köpvillkoren. De senaste villkoren publiceras alltid på vår webbplats och gäller vid köp.
Tvist och lagval
Vid tvist som inte kan lösas i samförstånd följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige.
Du kan även använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Tvister tolkas i enlighet med svensk lag.